FAQ voorlichters

Ik heb nog niets van JobMotion gehoord, wel het werknemersformulier ingevuld, maar nog geen contract ondertekend.

Door de grote hoeveelheid aanmeldingen kan het wat langer duren voordat je bericht ontvangt van JobMotion. Dit kan tot 6 weken duren. Je kan gewoon aan het werk (uren worden ook gewoon uitbetaald). Zodra je contract gereed is, krijg je vanzelf bericht via mail van JobMotion. Eerder contact opnemen heeft geen zin.

Waar kan ik mijn werknemersformulier invullen?

Klik hier

Ik heb al een contract bij JobMotion. Moet ik me nu opnieuw aanmelden?

Nee je hoeft je niet opnieuw aan te melden. JobMotion zal gaan kijken wat de mogelijkheden zijn om je aanstelling als SCM / Voorlichter onder je huidige contract te laten vallen. Dit kan enkele weken duren. Je ontvangt vanzelf bericht wanneer je je uren en onkosten digitaal kunt invullen.

Is het niet mogelijk om je SCM / Voorlichters aanstelling onder je huidige contract te laten vallen, dan zal JobMotion contact met je opnemen.

Hoe kan ik mijn uren invoeren?

Zodra je contract bij JobMotion is getekend, ontvang je via mail een inlogcode en een link. Hiermee kan je digitaal je uren invoeren.

Voor iedere nieuwe opdracht ontvang je geen nieuwe code. Wel zal er binnen je eigen digitale omgeving een extra mogelijkheid (functie) zijn voor het invoeren van de uren voor de nieuwe taak. Dus niet je uren invoeren bij de oude taak / functie . Staat de nieuwe taak / functie er nog niet bij als je inlogt , dan moet je wachten tot de nieuwe taak / functie erbij staat. In erg drukke periodes kan dit even duren, omdat JobMotion alles digitaal moet aanbieden.

Hoe voer ik reis- of onkosten digitaal in?

Voor jouw functie kun je ook de reis- en/of onkosten die je maakt online invullen. Als je inlogt zie je onderstaand scherm:  Zie plaatje.

 

Je moet nu je uren invullen en opslaan en daarnaast kun je per dag je reis- en/of onkosten invullen (klik de juiste kosten aan in het dropdown menu).

Je ziet daar ‘aantal’ staan. Dat is nog een beetje vreemd, maar het standaard bedrag staat op 1 euro. Wanneer je bijvoorbeeld 4,30 euro reiskosten hebt, voer je dus 4.3 in achter aantal.

 

Het is verplicht om bij elke regel een verantwoording erbij te zetten (bijv. treinkosten Leiden-Den Haag retour). Elke nieuwe regel moet je steeds opnieuw opslaan.

En nogmaals; vergeet niet om je uren ook op te slaan, anders krijg je alleen maar je reiskosten.

 

Ook is het verplicht om het bewijs van je gemaakte kosten te scannen of te fotograferen en up te loaden, zodat de goedkeurder kan zien wat je precies declareert.

Als alles volledig is ingevuld, kies je voor ‘aanbieden’, zodat je opdrachtgever de uren kan goedkeuren.

 

Wanneer een werkbriefje is goed gekeurd kan dit NIET achteraf hersteld worden.

Dus let goed op of je alles op correcte wijze invult en aanbiedt. Wanneer er toch foutief uren en kosten aangeboden worden kan dit dus niet meer worden aangepast en moet je dit opnemen met de opdrachtgever.

Wanneer word ik uitbetaald?

Nadat je contract getekend is, kan de uitbetaling plaats vinden, zodra de uren digitaal zijn ingevoerd én goedgekeurd door je opdrachtgever.

JobMotion betaalt wekelijks uit. Uren die op maandag voor 12:00 uur akkoord zijn gegeven door de opdrachtgever worden op woensdag uitbetaald.

Kan ik aan de slag als Voorlichter / SCM: Opvolgend Werkgeverschap Nederlandse studenten

Heb je al eerder bij Jobmotion of de Universiteit gewerkt, dan kun je niet altijd voor als Voorlichter /SCMer  werken. Volg het stroomdiagram om te kijken of dit mogelijk is.     

I'm an international student (english): Can I work?

Did you work for Jobmotion or the University before: See to this scheme look if you can work.   Only for students who already have an employer at the University. Not employees who want to work in the flexpool of Jobmotion.

Laatst Gewijzigd: 20-10-2017