FAQ

Antwoorden op veelgestelde vragen.

Hoe kom ik aan een ULCN-account?

Lees de pagina Hoe krijg ik een account?

Wanneer verloopt mijn ULCN-account?

Lees het onderdeel over de geldigheid van uw account.

Wat kan ik met mijn ULCN-account?

Lees de pagina Wat kan ik met een account?

Hoe komt mijn gebruikersnaam tot stand?

Lees het onderdeel over de accountgegevens.

Wat doe ik als ik mijn gebruikersnaam ben vergeten?

Lees het onderdeel over het opvragen van uw gebruikersnaam.

Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?

Lees het onderdeel over het wijzigen van uw wachtwoord.

Wat doe ik als ik mijn wachtwoord ben vergeten?

Lees het onderdeel over het resetten van uw wachtwoord.

Wat doe ik als mijn wachtwoord is verlopen?

Met een verlopen wachtwoord is inloggen niet mogelijk. Volg de procedure om uw wachtwoord te resetten.

Wat doe ik als ik geen gebruikersnaam en/of wachtwoord heb ontvangen?

Neem contact op met een helpdesk.  

Wat doe ik als ik problemen heb met inloggen?

Indien u niet kunt inloggen, kan dit de volgende oorzaken hebben:

 
Heeft u een gebruikersnaam en wachtwoord, let dan op de volgende punten:
  • Log in met uw gebruikersnaam (niet uw uMailadres).
  • Voer uw gebruikersnaam in met kleine letters (s1234567 of jansenpkl).
  • Voer hoofd- en kleine letters in uw wachtwoord exact in.
  • Controleer of de CAPS LOCK-toets niet per ongeluk aan staat.
 
Kunt u nog steeds niet inloggen, onderneem dan de volgende stappen:
  • Raadpleeg de ULCN-website voor onderhoud en storingen.
  • Raadpleeg de website van de toepassing voor onderhoud en storingen.
  • Kunt u wel inloggen in een andere toepassing, dan zijn uw gebruikersnaam en wachtwoord correct. De oorzaak van uw inlogprobleem ligt waarschijnlijk aan de toepassing waar u probeert in te loggen. Neem contact op met een helpdesk.
  • Kunt u ook niet inloggen in andere toepassingen, reset dan uw achtwoord.
 
Neem contact op met een helpdesk als de bovenstaande tips niet werken.

Wat doe ik als iemand naar mijn accountgegevens vraagt?

Lees het onderdeel over het ontvangen van phishing mails.

Welke gegevens worden van mij geregistreerd?

ULCN slaat gegevens beveiligd op. Het gaat onder andere om de volgende gegevens:

  • naam, adres, woonplaats
  • geboortedatum, geslacht
  • gebruikersnaam en wachtwoord
  • opleiding(en)
  • aanstelling(en)

Welke gegevens worden van mij gepubliceerd?

Het Universitaire Adresboek (Zoeken op Naam) publiceert naam, mailadres en opleiding- of werkplekgegevens van studenten, medewerkers en in bijzondere gevallen externen. Studenten kunnen per mail een bezwaar indienen tegen deze publicatie.

Wat gebeurt er met mijn account als ik student en ook medewerker ben?

Een student die ook medewerker is, heeft twee ULCN-accounts. Elk account geeft toegang tot verschillende toepassingen. Bij elk account hoort een aparte uMailbox. Wilt u één gezamenlijke uMailbox, stuur dan de mail door.

Wat gebeurt er met mijn account als ik alumnus word?

Na registratie van uw afsluitende examen wordt uw studentaccount omgezet in een alumnusaccount. U behoudt uw ULCN-account en uw uMailbox. Daarnaast blijft u toegang behouden tot bepaalde toepassingen. Wilt u uw account stopzetten? Neem contact op met de studentenadministratie.

Wat is een uMailbox?

Lees de pagina uMail.

Waarom krijg ik een uMailbox?

Lees het onderdeel over wie een uMailbox krijgt.

Hoe beheer ik in mijn uMailbox?

U kunt uw uMailbox op drie manieren beheren:

Hoe komt mijn uMailadres tot stand?

Lees het onderdeel over de totstandkoming van uw uMailadres.

Waarom heb ik een volgnummer in mijn uMailadres?

Lees het onderdeel over de totstandkoming van uw uMailadres. Heeft u twee uMailboxen en wilt u de mailadressen omwisselen, neem dan contact op met een helpdesk.

Waar vind ik de gebruikershandleiding van uMail?

Lees het onderdeel over het online beheren via webmail.

Hoe haal ik de inhoud van mijn uMailbox over naar mijn computer?

Lees het onderdeel over het ophalen van uMail naar uw computer.

Hoe stuur ik mijn uMail door naar een ander mailadres?

Lees het onderdeel over het doorsturen van uMail.

Wat doe ik als ik geen mail in mijn geforwarde mailbox ontvang?

Lees het onderdeel over storing in mailforwarding.

Wat doe ik als mijn mailbox vol is?

Lees het onderdeel over het opschonen van uw mailbox.

Hoe verzend ik een bericht naar een specifieke gebruikersgroep?

Lees de pagina over de interne communicatiemiddelen.

Laatst Gewijzigd: 27-09-2013